Tuesday, February 7, 2012

New In: Klean Kanteen

This is a post I've really been looking forward to do. 
It's not fashion related at all, but it's still very important, and something that's very near to me. 

I've never been one to care for the environment or the world we live in. 
I've thrown cigarette buds, littered and not recycled batteries. 
But then I met a passionate person, who really cares
At first I thought he was nuts, I mean, who cares, right? Wrong! 
In time, he made me see that the world we live in is a precious thing,
and if we don't take care of it, there might not be a world 
(as we know it) left for future generations. 
So nowadays, I care. I recycle my batteries, bottles and other things. 
I buy a lot of organic food, and when I pack my groceries in the store, 
I don't use a plastic bag, but in stead an organic tote bag. 
Now, this might sound a bit excessive and fanatic, 
and I might come off as some kind of a saint. Well, I'm not - at all. 
But I like to do my part for the world, and that's why I've bought this - a Klean Kanteen. 

It's the perfect replacement for the plastic bottle,
which not only is expensive, but also quite toxic and further more 
a bacteria bomb if you use it more than once. 
A Klean Kanteen is made purely of stainless steel, 
is non-leaching and toxic free, and is a 100% recyclable. 
It will last your whole life, and you can get it in loads
of different sizes, shapes and colours. 
It's not expensive at all, though the prize varies a bit depending of the size. 
But if you think about how much money you've spend
on plastic bottles in 2011, a Klean Kanteen surely pays off. 
I bought mine at Klean Kanteen's Danish site, but don't threat! 
You can get one on Klean Kanteen's officialsite.
I chose the 800 ml. version in 'Orange Sunset' and I'm already thinking of getting another one.
I like this colour, since it looks great on my coffee table in my apartment, 
and also has the coolest retro colour. 

So there you have it :) 
Sorry for this post sounding like a big commercial, that was really not my intention. 
I have no affiliation with Klean Kanteen, so this post is purely out of my own 
interest of making the world a little better place to live in.




Jeg har virkelig glædet mig til at skrive denne post.
Den er ikke mode relateret, men det er noget der står mig meget nært, 
og som jeg gerne vil fortælle jer alle sammen om.

Jeg har aldrig tænkt særlig meget over den verden vi lever i.
Jeg har smidt cigaret skodder, kastet skrald fra mig, og ikke genanvendt batterier.
Men så mødte jeg en passioneret person, som virkelig tager sig af tingene.
Først syntes jeg han var skør, for hallo, who cares, right? Wrong!
Med tiden har han fået mig til at se at verden er dyrebar, og at hvis vi ikke tager os af den nu,
er der måske ikke meget af den verden som vi kender den, tilbage for de kommende generationer.
Så i dag går jeg op i at hjælpe verden. 
Jeg genanvender mine batterier, plastic flasker og meget andet. 
Jeg køber en masse økologiske madvarer, og når jeg pakker mine indkøb ned, 
sørger jeg for at have en stof pose med, så jeg slipper for at få plastic poser.
Well, dette lyder måske en lige en tand for fanatisk, 
og jeg kan godt høre jeg næsten lyder hellig, haha. 
Men det er jeg altså ikke - overhoved!
Men jeg kan godt lide at gøre det rigtige, 
og det er netop derfor jeg har købt denne - en Klean Kanteen.

Den er den perfekte løsning til en plastic flaske, som ikke kun er dyr, 
giftig for miljøet, samt en kæmpe bakterie bombe hvis du bruger den mere end én gang.
En Klean Kanteen er lavet af rustfri stål, der er ingen
farlige giftstoffer i, og så er den 100% genanvendelig.
Den holder hele livet og kan fås i en masse fede farver, størrelser og former.
Den er slet ikke dyr - dog varierer priserne (meget) lidt 
fra størrelse til størrelse og farve til farve.
Men prøv engang at tænk på hvor mange penge 
du har brugt på plastic flasker i hele 2011 
- så kan en Klean Kanteen sagtens betale sig!
Jeg købte min lean Kanteen på RenFlaske 
og valgte farven 'Orange Sunset' i 800 ml. varianten. 
Jeg er helt vild med farven; flasken ser super retrocool ud på mit sofa bord, 
og jeg tænker allerede på at købe endnu en flaske i en anden farve.

Som nogle af jer, der har fulgt bloggen det sidste halve års tid måske allerede har gættet, 
så er ham der har inspireret mig til denne fantastiske forandring, Kasper. 
Det var ham der fortalte mig om Klean Kanteen flaskerne,
og faktisk kan I lige nu vinde en på hans blog. 
Bare gå til denne post og deltag, og så kan en af jer måske
være heldige at vinde en super cool flaske helt gratis :)

Så det var det :) Jeg beklager at denne post lyder som én stor reklame 
- det var virkelig ikke meningen. 
Jeg skal derfor lige huske at sige at jeg ikke har nogen form for 
samarbejde med RenFlaske eller Klean Kanteen, 
men derimod skriver denne post for at inspirere andre 
til at hjælpe med at redde planeten vi alle bor på.

No comments:

Post a Comment